صفحه فرود يا Landing Page چيست؟ بررسي انواع صفحه فرود


صفحه فرود نخستين صفحه اي است که بازديدکنندگان سايت / وبلاگ شما، از طريق آن وارد فضاي محتواي شما مي‌شوند.


معمولاً بازديدکنندگان، پس از مشاهده‌ي صفحه فرود يکي از سه کار زير را انجام مي‌دهند:


   محتواي صفحه را مرور مي‌کنند و آن را مي‌بندند.


   از طريق لينک هايي که در صفحه قرار داده‌ايد، به بخش ديگري از سايت / وبلاگ شما مي‌روند.


 


  يک اقدام (Action) ديگر (غير از مشاهده‌ي ساير صفحات) انجام مي‌دهند. مثلاً ايميل خود را در سايت شما ثبت مي‌کنند يا يک فايل پيشنهادي شما را دانلود مي‌کنند يا در زير مطلب شما کامنت مي‌گذارند يا با شماره‌ تلفني که در صفحه قرار داده‌ايد تماس مي‌گيرند يا محصولي را که معرفي کرده‌ايد، مي‌خرند.


حال با توجه به اهميت و ضرورت استفاده از لندينگ پيج ، نکته بسيار مهم تر استفاده از لندينگ پيجي است که موثر باشد. در ادامه به صورت مختصر ويژگي هاي ضروري يک لندينگ پيج بهينه را بيان مي کنيم و در بررسي بهترين نمونه هاي صفحه فرود، ويژگي هاي مثبت و پيشنهادهايي براي بهبود را عنوان مي کنيم.



از قرار دادن navigation bar در لندينگ پيج خودداري کنيد!


بازديد کننده به آن صفحه آمده است تا اطلاعات فرم را تکميل کند و محتوايي که شما به او پيشنهاد داده ايد دانلود کند. هر لينک اضافه و يا navigation bar براي هدايت او به قسمت هاي ديگر سايت باعث حواس پرتي او مي شود. آن گاه هم بازديدکننده به مطلبي که به دنبال آن به اين صفحه آمده است نمي رسد و هم bounce rate لندينگ پيج پايين مي آيد.( bounce rate  همان نسبت تعداد بازديدکنندگاني که فرم را تکميل مي کنند به کل بازديدکنندگان از هر لندينگ پيج است.)


مهمترين عناصر جذابيت صفحه لندينگ پيج


عنوان و زيرعنوان هاي مختصر و واضح انتخاب کنيد.


عنوان اولين چيزي است که مخاطب آن را مي بيند و اينکه در صفحه بماند و فرم را تکميل کند يا خير کاملا به اينکه در عنوان چه ميگوييد وابسته است.عنوان بايد آفر شما را واضحا توضيح دهد. اينکه دقيقا براي دريافت چه کتاب الکترونيکي يا ورکشاپ و دموي محصولي فرم را تکميل مي کنند بايد در عنوان گفته شود.مثلا:” با دانلود رايگان و مطالعه کتاب استراتژي هاي ضروري براي هر کسب و کار مدير موفق تري باشيد.”


 


بيان ارزش محصول پيشنهاد شده


در چند جمله کوتاه بولت وار قسمت هاي مختلف مانند سرفصل هاي اصلي کتاب و يا ويژگي ها و دلايل برتري محصول خود را بيان کنيد.


 


تصوير مرتبط در صفحه لندينگ


يک تصوير مناسب و مرتبط در لندينگ پيج مي تواند توجه مخاطب را جلب کند و نکاتي از محصول را که مستقيما به آن اشاره نکرده ايد نشان دهد. تصوير مناسب معمولا جلد کتاب الکترونيک ، اسکرين شات از وبينار يا ويدئو ، تصوير گرافيکي نشان دهنده فروش محصول با تخفيف يا رايگان .متن کپي رايتينگ شما بسيار مهم است ولي تصويري که قرار مي دهيد بيشتر از هر چيز توجه مخاطب را جلب مي کند.مثلا استفاده از تصوير مناسب را در لندينگ پيج زير مي بينيم.  


صفحه فرود يا Landing Page _در اين مقاله تلاش مي کنيم تا درباره صفحه فرود يا لندينگ پيج و نکات کاربردي جهت بهره وري بهينه از لندينگ پيج و مفهوم آن بحث کنيم و به سوال هايي از قبيل هدف از لندينگ پيج چيست ؟ عموما پس از ورود به لندينگ پيج چه کارهايي انجام مي شود ؟


صفحه فرود يا landing pageچيست ؟


صفحه فرود يک صفحه از وب است که به عنوان صفحه هدف يا صفحه فرود کاربر مي باشد و مخاطبان به شکل هاي متفاوت و از طريق هاي مانند شبکه هاي اجتماعي، تبليغات و يا موتورهاي جستجوگر به آن صفحه وارد مي شوند .


کاربران معمولا پس از وارد شدن به صفحه فرود چه مي کنند ؟



  1. از روش لينک به قسمت هاي ديگر سايت ارجاع داده مي شوند پس بايد در صفحه حتما لينک به صفحات ديگر وجود داشته باشد تا ترافيک سايت را از دست ندهيد .

  2. ممکن است کاربر به هر علتي مانند سرعت پايين صفحات، مرتبط نبود محتواي صفحه با سليقه کاربر و يا جذاب نبودن محتواي صفحه و … از صفحه به سرعت خارج شوند و ضريب بازگشت يا Bounce Rate  سايت را بالا ببرند پس بهتر است به منظور جلوگيري از اين اتفاق محتواي جذاب، مربوط و متناسب با عنوان صفحه در سايت خود قرار دهيد .

  3. ممکن است کاربر با توجه به نوع صفحه فرود در صفحه اقدام به انجام کاري کند مثلا ايميل خود را ثبت کند يا شماره تلفن خود را قرار دهد يا محصولي را خريداري کند و يا به دانلود فيلم،موزيک و يا کتاب بپردازند .


هدف از لندينگ پيج يا صفحه فرود چيست ؟



  1. تشکيل روابط تجاري

  2. برندينگ

  3. افزايش مشتري و بهبود بازخورد و در نتيجه افزايش فروش

  4. دريافت اطلاعات شخصي از کاربران


نکات مهم و اساسي درباره صفحه فرود


1.صفحه فرود يا Landing Page مانند يک معامله برنده برنده عمل مي کند يعني شما نبايد به صورت يک طرفه از کاربران خود درخواست داشته باشيد به عنوان مثال اگر شما در صفحه فرود خود تخفيف محصول و يا کد دريافت هديه، شرکت در جشنواره و … را داشته باشيد کاربر به شما اعتماد بيشتري داشته و تمايل خواهد داشت تا به تبادل اطلاعات با شما بپردازد مثلا ايميل خود را وارد نمايد . در واقع شما بايد شرايط امني را براي کاربر فراهم نماييد تا کاربر از درج اطلاعات شخصي خود ترسي نداشته باشد و احساس کند اطلاعاتش نزد شما محفوظ است .


2.براي طراحي صفحه فرود بايد با قصد و هدف شما متناسب باشد  .


3.در صفحه فرود به هيچ عنوان نبايد از محتواي کپي شده از سايت هاي ديگر استفاده نماييد و حتما بايد مطالب را خودتان توليد کنيد.


4. سعي کنيد حتما در سايت خود از کليپ يا ويديو استفاده کنيد .


5.سعي کنيد صفحه فرود خود را ساده طراحي کنيد و از شلوغ کاري بپرهيزيد .


6.سعي کنيد صفحه فرود خود را با تمام دستگاه هاي ديجيتال اعم از کامپيوتر، تبلت و انواع موبايل ها و … سازگار باشد تا کاربر با هر دستگاهي بتواند به خوبي صفحه را مشاهده نمايد . اين نکته بسيار مهمي در بهينه سازي وب سايت يا سئو است .


 


https://instapage.com/blog/landing-page-framework


https://www.leadpages.net/blog/why-are-landing-pages-important/


https://neilpatel.com/blog/beginners-guide-to-landing-pages/


 


منابع


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پاک و پاکیزه ظهور نزدیکه دلــگـــیــریــام ازدواج همراز درب چوبی و ضد سرقت ارزان قمیت نخل موزیک سـایه‌ی سفید سرزمین مناره ها